نکات طلایی خرید اسباب بازی برای کودکان خردسال

عناوین اصلی مطلب
نکات طلایی خرید اسباب بازی برای کودکان خردسال

مهم ترین نکته در خرید اسباب بازی کودکان

به طور کلی، هر اسباب بازی می تواند آموزشی نامیده شود؛ زیرا انواع بازی ها به رشد و انطباق کودک با جامعه کمک می نمایند. کودکان عاشق بازی های نقش آفرینی هستند که از اقدامات بزرگسالان تقلید می کنند. آنها زندگی را با بازی یاد می گیرند. اغلب می توانید به این واقعیت توجه کنید که کودک اسباب بازی ها را با اشیاء واقعی جایگزین کرده و سعی می نماید تا حد امکان خود را به وضعیت واقعی جامعه نزدیک کند. بنابراین انتخاب صحیح و خرید اسباب بازی مناسب می تواند بر رشد یادگیری کودک خردسال تاثیر بسزایی بگذارد. در این مقاله به چند نکته طلایی درباره خرید صحیح اسباب بازی برای کودکان خردسال در کنار خرید کتاب مذهبی و خرید لوازم التحریر برای آنها می پردازیم.

نقش اسباب بازی های آموزشی در رشد کودکان خردسال

امروزه اصطلاح «اسباب بازی های آموزشی کودکان» به طور فزاینده ای شنیده می شود. مهم نیست که کودک چند سال دارد. بزرگسالان کاملاً متقاعد شده اند که کودک باید از منطق در بازی رشد استفاده کند. اگرچه خرید اسباب بازی در کنار خرید کتاب مذهبی و خرید لوازم التحریر مطابق با تمام شاخص های سنی روی بسته انجام می شود. بزرگسالان باید در نظر داشته باشند که نقش هر اسباب بازی آموزشی، اول از همه، تحریک فعالیت های مستقل کودکان است.
اسباب بازی باید به بازی مستقل و خلاق انگیزه بدهد. اگر کودک بعد از شما نتواند به تنهایی بازی کند، تقریباً علاقه اش را به بازی از دست می دهد. این امر برای اکثر بازی های آموزشی صدق می کند. بازی ‌های آموزشی برای تمرین برخی اقدامات می ‌تواند در مراحل اولیه رشد کودکان خردسال مفید باشد؛ اما بعداً رشد را مهار کرده و اراده آزاد و خلاقیت کودک را محدود می ‌نماید.
اسباب بازی های آموزشی کودکان به دو دسته تقسیم می شوند. دسته ای که به شکل گیری مهارت های موضوعی خاصی کمک می کنند و اسباب بازی هایی که در رشد زمینه های اجتماعی و شخصی در زندگی کودک نقش دارند. انتخاب و خرید اسباب بازی در کنار خرید کتاب مذهبی و خرید لوازم التحریر در سنین پایین مفید است.

اسباب بازی های آموزشی برای کودکان تا یک سال

از بدو تولد، کودک از طریق ارتباط و مشاهده رشد می کند. بنابراین، اسباب بازی های آویزان و معلق را می توان با خیال راحت به اسباب بازی های آموزشی کودک تا یک سال نسبت داد. بهتر است که آنها دارای شکل و حجم خوب، رنگ، صدا (جغجغه، زنگ) باشند. یک توپ پارچه ای ساده که برای کودک آویزان شده، ممکن است اولین اسباب بازی آموزشی باشد که کودک می تواند آن را بردارد. بنابراین در انتخاب و خرید اسباب بازی برای کودکان زیر یک سال بسیار دقت کنید.
در کودکان تا یک سال، فعالیت حسی حرکتی زمانی رخ می دهد که کار چشم و دست هماهنگ باشد. اسباب بازی های آموزشی تا یک سال باید حاوی عناصری باشد که به این توسعه کمک می کند. یک توپ معمولی اسباب بازی عالی برای کودک است؛ چون وقتی کودک توپی را می گیرد، دید هماهنگ و کار با دست ایجاد می شود. علاوه بر این، توپ را همیشه می توان برای تمرین مفاهیم اولیه «دادن» و «گرفتن» در بازی استفاده کرد. به کودکان زیر یک سال یک عروسک هدیه دهید؛ مهم نیست که پسر است یا دختر. کودک باید عروسک را بشناسد و از طریق بازی هنجارهای فیزیولوژیکی اولیه رفتار را حل کند؛ نشستن، دراز کشیدن، راه رفتن و غیره. پس توپ و عروسک بهترین خرید اسباب بازی برای کودکان زیر یک سال محسوب می شود.

اسباب بازی های آموزشی برای کودکان 1 تا 3 سال

از یک سال به بعد، مهارت های حرکتی ظریف دست ها شروع به رشد می کند. از جمله، بخش‌هایی از مغز که مسئول رشد مهارت ‌های حرکتی و گفتار هستند در نزدیکی آن قرار دارند و رشد یکی باعث می‌ شود دیگری سریع ‌تر رشد کند. اسباب بازی های آموزشی برای کودکان زیر 3 سال باید حاوی عناصر کوچک تر و پیچیده تری باشد. ضمیمه ها و اهرام باید از نظر شکل و تعداد عناصر جالب تر باشند. این نکته ای است که باید در انتخاب و خرید اسباب بازی برای کودکان این سنین دقت کرد.
اغلب بزرگسالان مشاهده می کنند که چگونه کودکان در این سن برای انتخاب دکمه ها، تجهیزات را با کنترل از راه دور تلاش می کنند. ریموت ها را با مهره (نگران مطمئن بودن کابل باشید تا فرزند دلبندتان مهره ها را قورت ندهد)، توری برای گرفتن چیزی و غیره جایگزین کنید. دادن چیزهای ساده ای که در خانه بی خطر هستند را از کودک خود دریغ نکنید؛ قاشق، شانه، پارچه کهنه و غیره. اسباب بازی های آموزشی حاوی اجسام بی جان برای کودکان زیر 3 سال بسیار مهم است. فراموش نکنید که آب و ماسه را به بازی اضافه کنید. بگذارید ویژگی های آن را بررسی کند. در حال حاضر انواع کتاب های راهنما با شن های رنگی هم برای کوچک ترین و هم برای بچه های بزرگتر وجود دارد. برای خرید اسباب بازی انواع کتاب آموزشی مناسب هستند.
با کودک خود عروسک بازی کنید. به تدریج، خود کودک شروع به پیچیده کردن زندگی خود کرده و جنبه های اجتماعی پیچیده تر رفتار را به هم متصل می کند. دوست یابی، پیاده روی، نظافت و غیره آغاز خواهد شد. اگر نوزاد شبیه خود کودک باشد بهتر است. گاهی اوقات مفید است که آیتم های جایگزین در بازی ظاهر شوند. یک مکعب می تواند به عنوان یک میز باشد؛ یک پارچه می تواند به عنوان سفره باشد؛ یک قوطی کوچک می تواند به عنوان بشقاب باشد. این کار به شدت رشد تخیل را در کودک تحریک می کند.
در این سن، با خرید کتاب مذهبی و خواندن قصه های دینی مناسب می توان به کودک مفاهیم حیاتی مانند خوب و بد، دوستی و خیانت، عشق و نفرت را یاد می دهد. تعداد زیادی کتاب کودک با عناصر متحرک به تبدیل خواندن یک افسانه به یک اجرای هیجان انگیز کمک می کند. در این مرحله خرید اسباب بازی در کنار خرید کتاب های مذهبی مذهبی و خرید لوازم التحریر مناسب می تواند به رشد کودک خردسال کمک نماید.

نکات مهم خرید اسباب بازی برای کودکان

نکات مهم خرید اسباب بازی برای کودکان

اسباب بازی های آموزشی برای کودکان 3 سال به بالا

از سن 3 سالگی، کودک شروع به ساختن دنیای خود می کند. ارزش بازی های نقش آفرینی به طور چشمگیری در حال افزایش است. بنابراین اسباب بازی های آموزشی برای کودکان 3 سال و بالاتر باید مجموعه کاملی از تمام ویژگی های واقعیت را داشته باشند. از آنجایی که نوزادان از قبل نیاز به برقراری ارتباط با یکدیگر دارند، کودک باید مجسمه های حیوانی و تعداد زیادی عروسک به دست آورد. کودک شروع به پاداش دادن به عروسک ها و حیوانات برای شخصیت و رفتارشان می کند.
اغلب، مکان ‌های زیر میز و دیگر قسمت ‌های مخفی آپارتمان به عنوان مکانی برای رخ دادن رویدادها استفاده می‌ شوند. در این زمان، کودکان شروع به نشان دادن علاقه فعال به اتومبیل می کنند؛ زیرا به عنوان یک قاعده، موفق به سوار شدن به یک ماشین واقعی و ارزیابی هدف آن شده است. در هنگام خرید اسباب بازی در کنار خرید کتاب مذهبی و خرید لوازم التحریر، ماشین هایی با عناصر غیر ثابت را برای کودکان بالای 3 سال انتخاب کنید.
یک راه حل عالی برای یک کودک از 3 سالگی، عروسک های انگشتی و نمایشی هستند. در این سن، کودکان شروع به توجه فعال به نقاشی و برنامه های کاربردی می کنند. این مهارت های حرکتی برای نگه داشتن ایمن قیچی، برس و مداد شکل می گیرد. در هنگام خرید اسباب بازی به مواد اسباب بازی های آموزشی کودکان توجه کنید. حس لامسه، نقش مهمی در زندگی کودک خردسال دارد.
به فرزند خود بیاموزید که چگونه قلمرو خود را تمیز کند. برخلاف تصور عموم، بیشتر اسباب بازی های الکترونیکی مانع رشد کودک می شوند. نتیجه به سادگی با فشار دادن دکمه ها به دست می آید و کودک روابط علت و معلولی را دنبال نمی کند. کودک باید خود فرآیندها را سازماندهی نمایید؛ آماده شود، اجرا کند و نتیجه بگیرد. این کار شخصیت، پشتکار و استقلال کودک را در این دنیا می سازد. تفکر و تخیل را تربیت می کند. انتخاب و خرید اسباب بازی در کنار خرید کتاب مذهبی و خرید لوازم التحریر برای کودک بسیار دشوار است، زیرا در فروشگاه ها مجموعه عظیمی وجود دارد و این امر بسیاری از والدین را گیج می کند.
اسباب بازی نه تنها باید کودک را خوشحال کند، بلکه باید جالب و متناسب با سن باشد. همچنین باید ایمن باشد و تمام الزامات را برآورده کند. در هنگام خرید اسباب بازی، بهتر است اسباب بازی های مکانیکی، تعاملی، نرم و آموزشی را انتخاب کنید. در عین حال، همه والدین نمی دانند کدام اسباب بازی را برای خوشحالی کودک خود انتخاب کنند. آیا خرید عروسک، توپ، مکعب، پازل برای او بهتر است؟ چه چیزی برای توسعه آن مناسب است؟ اگر می خواهید کودک خود را راضی نگه دارید، باید با مسئولیت کامل به انتخاب اسباب بازی مناسب کودکان پرداخت.

نکات لازم برای انتخاب و خرید اسباب بازی برای کودکان خردسال

در ادامه لیستی از نکات مفید در مورد انتخاب و خرید اسباب بازی در کنار خرید کتاب مذهبی و خرید لوازم التحریر مناسب برای کودک شما آورده شده است؛

  • هنگام انتخاب و خرید اسباب بازی به دنبال محصولاتی مناسب سن کودک خود باشید؛
  • محصولاتی را با مواد طبیعی بخرید؛
  • قبل از خرید آن را بو کنید. بوی مشکوک ممکن است سمیت مواد محصول را نشان دهد؛
  • اگر می خواهید عروسک نرمی را به فرزندتان بدهید، ابتدا آن را نوازش کنید؛ اگر پرزهای آن روی کف دست باقی بمانند، آن محصول بی کیفیت است؛
  • در هنگام خرید اسباب بازی تمام جزئیات محصولات را از نظر قدرت تست کنید؛
  • مطمئن شوید که گوشه های تیز در اسباب بازی وجود ندارد، چون ممکن است کودک آسیب ببیند؛
  • هنگام خرید سرگرمی های موسیقی، ملودی آن را بررسی کنید؛ نباید خیلی خشن باشد؛
  • سایه های شدید سیاه و قرمز روشن اسباب بازی ها در روانشناسی برای کودکان منفی تلقی می شود، از خرید چنین چیزهایی اجتناب کنید؛
  • در هنگام خرید اسباب بازی و خرید کتاب مذهبی مراقب باشید کودک را نترسانند؛
  • برای آموزش کلمات اسباب بازی های دارای کلام را انتخاب کنید؛
  • به کودک خود یک نوع اسباب بازی ندهید. سرگرمی و توسعه باید با هم ترکیب شوند و فعالیت ها باید تغییر کنند؛

هنگام انتخاب و خرید اسباب بازی در کنار خرید کتاب مذهبی و خرید لوازم التحریر، ویژگی های فردی کودک، سرگرمی ها و نیازهای او را در نظر بگیرید.

نحوه انتخاب اسباب بازی کودکان بسته به علایق کودک

آیا نمی دانید چگونه اسباب بازی برای کودکان را انتخاب کنید؟ زمانی که بچه ها درباره چیزهایی که آنها را جذب و سرگرم می کند علاقه نشان می دهند، تصمیم گیری در خرید اسباب بازی در کنار خرید کتاب مذهبی و خرید لوازم التحریر بسیار آسان تر است. بهتر است از نزدیک به اسباب بازی هایی که سایر کودکان در مهدکودک دارند نگاه کنید. این امکان وجود دارد که فرزند شما نیز چیزی مشابه بخواهد.

مواد و ایمنی

هنگام انتخاب و خرید اسباب بازی در کنار خرید کتاب مذهبی و خرید لوازم التحریر در فروشگاه دین کالا، ابتدا بررسی کنید که آیا کیفیت خوبی دارد و آیا اطلاعاتی در مورد گواهینامه های ایمنی روی برچسب آن وجود دارد یا خیر. توجه داشته باشید که آیا اطلاعات مربوط به سازنده به طور کامل ارائه شده است یا خیر. یک تولید کننده باکیفیت از افشای اطلاعات درباره خود ترسی ندارد. از این گذشته، چنین شرکتی تمام موارد آزمایشگاهی و ارزیابی های بهداشتی را گذرانده است.
برای خرید اسباب بازی، خرید کتاب مذهبی و خرید لوازم التحریر ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست، به فروشگاه های تخصصی اینترنتی محصولات کودکان مراجعه کنید. اول از همه، باید به یاد داشته باشید که اسباب بازی باید از مواد ایمن ساخته شده باشد.

  • اسباب بازی ساخته شده از خز طبیعی، پوست و چرم برای کودکان زیر 3 سال خطرناک است.
  • اسباب‌ بازی ‌های نرم، چون باکتری ‌های زیادی را جمع‌ آوری می ‌کنند و منبع عفونت می ‌شوند برای کودکان خردسال مناسب نیستند.
  • هنگام خرید به علائم استاندارد روی بسته توجه کنید. این علامت نشان می دهد که اسباب بازی با استانداردهای لازم مطابقت دارد.
نکات مهم در خرید اسباب بازی و عروسک برای سنین مختلف

نکات مهم در خرید اسباب بازی و عروسک برای سنین مختلف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من